Akademos - Revista de știinta, inovare, cultura si arta

Academia de Stiinte a Moldovei

Ştiinţe economice

Creativitatea și limitele etice ale marketingului social în sănătatea publică

Autor: Oxana Savciuc, Alina Timotin
În literatura de specialitate din străinătate se analizează preponderent creativitatea de marketing comercial, mai puțin cea de marketing social.

Dezvoltarea inovațională a industriei agroalimentare în epoca digitală

Autor: Dr., conf. univ. Nelli Amarfii-Railean
În ultimele decenii omenirea a înregistrat o creștere și o dezvoltare fără precedent. Conform prognozelor internaționale, în anul 2050 populația lumii va ajunge la 9,2 miliarde de oameni [1], iar Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură
(FAO) declară că fermierii trebuie să producă cu 70 % mai mult pentru a satisface cererea crescândă de produse agricole ale populației. 

Cartografierea securității alimentare a Republicii Moldova

Autor: Dr., conf. univ. Maria Oleiniuc
În urma schimbărilor produse atât pe arena mondială, cât și pe cea națională, problema securității alimentare are o importanță tot mai mare.

Aspecte problematice privind modul de recunoaştere şi contabilizare a pierderilor efectivelor de păsări

Autor: Tatiana Ţapu
Gestiunea eficientă a costurilor de producţie aferente proceselor de producţie care se derulează în cadrul entităţilor avicole, mai cu seamă a celor cu bază industrială de producţie, este afectată de un şir de factori de origine organizațională şi tehnologică. (...)

Analiza problemelor implementării unui sistem CRM într-o companie

Autor: Drd. Olga Goremichina
În ultimii ani, sistemele de Management al Relaţiilor cu Clienţii (abreviat CRM după en. Customer Relationship Management) au devenit o bază strategică pentru diverse companii şi un factor important al succesului lor.

Studiu empiric asupra relaţiilor dintre guvernanţa corporativă şi controlul intern

Autor: Dr., conf. univ. Aliona Bîrcă
Trăsăturile actuale ale guvernanţei corporative simbolizează rezultatul evoluţiei ştiinţei economice şi, nu în cele din urmă, a ştiinţelor de gestiune.

Arhitectura managementului securităţii alimentare în Republica Moldova

Autor: Dr. hab., conf. cercet. Rodica Perciun, dr., conf. univ. Maria Oleiniuc
Una dintre problemele principale cu care s-a confruntat omenirea de-a lungul dezvoltării sale a fost problema securităţii alimentare

Tendințe în parcursul competitivității economiei naționale: cuantificare și constrângeri

Autor: M. c. A. Stratan
Monitorizarea şi evaluarea, în mod sistematic, a procesului de implementare a Foii de parcurs privind ameliorarea competitivității [1], relevă din necesitatea imperativă a implementării acestui document de politici pentru susţinerea reformelor de restructurare calitativă a economiei şi dezvoltarea capacităţii concurenţiale a acesteia pe arena internaţională, contribuind, prin urmare, la asigurarea unei creşteri sustenabile şi a veniturilor reale ale populaţiei.

Imaginea Republicii Moldova în calitate de destinație turistică printre greci

Autor: drd. Stela Cazacu
Studiul confirmă că imaginea unei destinații are un impact decisiv asupra intențiilor turiștilor. În baza rezultatelor și concluziilor cercetării respective, autorul sugerează câteva recomandări pentru specialiștii în marketingul unei destinații turistice.

Considerații asupra profilului exportatorilor moldoveni de produse agroalimentare

Autor: dr. C. Coșer, dr., conf. univ. Liliana Cimpoieș
Capacitatea internă redusă a sectorului agroalimentar și performanța în general slabă a companiilor nu au permis extinderea numărului de exportatori de produse agroalimentare, așa cum s-a reușit acest lucru în Estonia, de exemplu, unde aproape jumătate din companiile țării respective sunt întreprinderi exportatoare [7].