Particularități de constituire a imaginii în ceramica și imprimeul artistic al Tatianei Vatavu
DOI:
https://doi.org/10.52673/18570461.24.2-73.19Cuvinte cheie:
ceramică, imprimeu, imagine, limbaj, sintaxă, compoziţie, metaforă, simbolRezumat
Opțiunile creative ale Tatianei Vatavu au fost îndreptate din perioada de debut – ultimul deceniu al secolului al XX-lea – și în primele decenii ale noului mileniu spre determinarea și dezvoltarea propriului stil, elaborarea unui repertoriu tematic care i-a favorizat inițierea și dezvoltarea unui discurs artistic novator ce a îmbogățit arta ceramică și cea a imprimeului artistic din Republica Moldova cu valențe estetice inedite. Arealul tematic reliefează, pe de o parte, tendințe de valorificare a unor importante repere conceptuale cu rădăcini împlântate în artefactele creației plastice populare, pe de altă parte, oglindește aspirațiile artistei îndreptate spre valorificarea unor idei care i-ar înlesni o cale ascendentă în diversificarea limbajului plastic și a simbolisticii acestuia și promovarea propriei identități creative. Lucrările ceramice scot în evidență experimente relevante de ordin morfologic și sintactic, prin care forma combinată a pieselor promovează valențe estetice originale și mesaje complexe, iar cele din domeniul imprimeului artistic și al desenului oglindesc abilitățile excepționale de operare cu mijloacele plastice în perspectiva atingerii integrității compoziționale a imaginii și evidențierii unor mesaje de actualitate.
Referințe
1. Lavrente, Irina. Ceramica contemporană din Republica Moldova. Teză de doctor în studiul artelor. Academia de Științe a Moldovei, Institutul Patrimoniului Cultural, Chișinău, 2011.
2. Spînu, C. Arta decorativă din Republica Moldova. Anii 1991–2021. Chișinău: Epigraf, 2023. 488 p:il.
Descărcări
Publicat
Număr
Secțiune
Licență

Această lucrare este licențiată în temeiul Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.







