Akademos - Revista de știinta, inovare, cultura si arta

Academia de Stiinte a Moldovei

Media şi comunicare

Interacțiunea dintre PR-ul politic și Political agenda-setting din perspectiva alegerilor prezidențiale și a referendumului repu

Autor: Aurelia Peru
Conceptul de PR (Public relations – relații publice) a depășit cu mult zona lexicului științific.

Instrumente de fact-checking/verificarea faptelor în era digitală

Autor: Laura Tugarev
Instrumente de fact-checking/verificarea faptelor în era digitală.

Internetul, ca „motor al schimbărilor”, în vizorul cercetării științifice

Autor: Victor Moraru, Ionel Pintilii
Internetul a apărut cu peste jumătate de secol în urmă, fiind rezultatul cercetărilor desfășurate în cadrul Agenției pentru Proiecte de Cercetare Avansată (Advanced Research Project Agency – ARPA) a Departamentului Apărării al SUA.

Noile media şi propaganda

Autor: Dr. Violeta Stratan Ilbasmiş
Propaganda este un concept vechi de când lumea. Apariția propagandei poate fi asociată cu apariția comunicării interpersonale într-o comunitate de oameni, atunci când un individ iniția un dialog și încerca să îşi exprime propriile opinii, trăiri și sentimente sau încerca să își convingă interlocutorul de un lucru în care credea cu desăvârşire.

Planul de management al datelor: importanţă, conținut, elaborare

Autor: Drd. Viorica LUPU
Universitățile și instituțiile științifice din întreaga lume se concentrează tot mai mult asupra activităților de cercetare, fapt care, în consecinţă, sporeşte considerabil producția de date de cercetare.

Rolul bibliotecii academice în dezvoltarea managementului datelor de cercetare

Autor: Drd. Viorica Lupu
Gestionarea datelor de cercetare ca domeniu de studiu ştiinţific este în continuă evoluţie.